adsense image ad

divendres, 29 d’octubre de 2010

Ona Tardor a Manresa (eQlimaTICs)

La xarxa de comunicadors de Tarquinos ha començat a recopilar informació de Manresa sostreta del mateix carrer i de la millor manera possible, observant el territori a analitzar, escollint i destacant aquells comerços que tinguin un cert atractiu i que mostrin un mínim de talent, entaulant una petita conversa i apropament amb els propietaris d'aquests comerços i treient unes imatges tant dels carrers com de l'exterior i interior de les botigues.

Tarquinos junt amb Innogran destaquen la importància de Ona Tardor i del fet de donar a conèixer a la multitud de persones i empreses, la importància en l'us habitual de les diverses eines de la comunicació que hi ha a Internet.

En el cas de Manresa i els seus comerços, hi ha un clar conflicte entre els comerciants del casc antic i l'Ajuntament. Segons l'estudi d'observació, tots/es propietaris dels establiments d'aquesta zona es queixen per la deficient participació de l'ajuntament i de l'associació de comerciants.

Per començar, la majoria dels carrers del casc antic son vianants. Aquest es un fet favorable, ja que la intenció es crear un circuit per l'interior de la ciutat mes antiga i d'un cert atractiu per els visitants que vulguin passejar o simplement fer unes compres als comerços de proximitat i de caire tradicional. No obstant, els comerciants no comparteixen la mateixa opinió, parlen de la baixa afluència de clients provocada per la manca de llocs d'aparcament que hi ha a la zona, i per si fos poc, l'Ajuntament no fa res al respecte, tot el contrari, es dedica a tancar encara més carrers de la zona, i no s'ha preocupat, ni tan sols, d'habilitar una zona parking en condicions i gratuït. A tot això, hem d'afegir també, l'efecte de la crisi.

D'altra banda, els comerciants estan molt descontents amb el fet de tenir poc suport i poca ajuda de l'associació de comerciants. Tenen algunes propostes de dinamització de la zona per fer en conjunt, però la mateixa situació està provocant el trencament i desconfiança de comerciants i associació. La unió de comerços i comerciants s'està esquinçat mica a mica en una època en la que s'hi hauraia de fer tot el contrari. La unió fa la força

La xarxa de comunicadors informa a aquestes persones de les noves eines de la comunicació, de la importància i força que tenen i que el canvi és per a tots, i encara que donen la raó, segueixen reticents davant d'aquesta idea. La majoria ho té clar, però continuen pensant que la millor manera de portar endavant el negoci és donant-se a conèixer amb el conegut factor "boca a boca". És més, són molt pocs, els que tenen pàgina web o estan anunciats en algun portal publicitari, i encara menys els que fan venda On-Line o simplement si tenen ubicat el seu negoci a Google Maps.

En el cas del centre i de la zona de les Bases de Manresa l'estudi dels comunicadors dona altres dades diferentes. En el cas del centre, tot indica a que els comerços destaquen per altres factors:
  • Franquícies. 
  • Molts establiments del mon de la moda calçat, roba, complements...
  • Electrodomèstics i Material tecnològic.
  • Bars i terraces.
  • Decoració de la llar.
Tot i que, el centre i les Bases de Manresa tenen un gran atractiu en la comarca del Bages per la gran oferta de productes de marca, no deixa d'estar afectada per la crisi. A diferència del casc antic, els establiments son mes moderns i els seus propietaris tenen mes consciència de la importància i de la força que tenen les últimes teconogíes, però tot i així, la majoría no fan us d'elles o utilitzen tan sols, l'email, programes de facturació i bases de dades en algun dels casos.

Mostra Tarquinos CAMPANYA XQèNo? amb eQManresa en un mapa més gran

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada