adsense image ad

divendres, 29 d’octubre de 2010

Ona Tardor a Manresa (eQlimaTICs)

La xarxa de comunicadors de Tarquinos ha començat a recopilar informació de Manresa sostreta del mateix carrer i de la millor manera possible, observant el territori a analitzar, escollint i destacant aquells comerços que tinguin un cert atractiu i que mostrin un mínim de talent, entaulant una petita conversa i apropament amb els propietaris d'aquests comerços i treient unes imatges tant dels carrers com de l'exterior i interior de les botigues.

Tarquinos junt amb Innogran destaquen la importància de Ona Tardor i del fet de donar a conèixer a la multitud de persones i empreses, la importància en l'us habitual de les diverses eines de la comunicació que hi ha a Internet.

En el cas de Manresa i els seus comerços, hi ha un clar conflicte entre els comerciants del casc antic i l'Ajuntament. Segons l'estudi d'observació, tots/es propietaris dels establiments d'aquesta zona es queixen per la deficient participació de l'ajuntament i de l'associació de comerciants.

Per començar, la majoria dels carrers del casc antic son vianants. Aquest es un fet favorable, ja que la intenció es crear un circuit per l'interior de la ciutat mes antiga i d'un cert atractiu per els visitants que vulguin passejar o simplement fer unes compres als comerços de proximitat i de caire tradicional. No obstant, els comerciants no comparteixen la mateixa opinió, parlen de la baixa afluència de clients provocada per la manca de llocs d'aparcament que hi ha a la zona, i per si fos poc, l'Ajuntament no fa res al respecte, tot el contrari, es dedica a tancar encara més carrers de la zona, i no s'ha preocupat, ni tan sols, d'habilitar una zona parking en condicions i gratuït. A tot això, hem d'afegir també, l'efecte de la crisi.

D'altra banda, els comerciants estan molt descontents amb el fet de tenir poc suport i poca ajuda de l'associació de comerciants. Tenen algunes propostes de dinamització de la zona per fer en conjunt, però la mateixa situació està provocant el trencament i desconfiança de comerciants i associació. La unió de comerços i comerciants s'està esquinçat mica a mica en una època en la que s'hi hauraia de fer tot el contrari. La unió fa la força

La xarxa de comunicadors informa a aquestes persones de les noves eines de la comunicació, de la importància i força que tenen i que el canvi és per a tots, i encara que donen la raó, segueixen reticents davant d'aquesta idea. La majoria ho té clar, però continuen pensant que la millor manera de portar endavant el negoci és donant-se a conèixer amb el conegut factor "boca a boca". És més, són molt pocs, els que tenen pàgina web o estan anunciats en algun portal publicitari, i encara menys els que fan venda On-Line o simplement si tenen ubicat el seu negoci a Google Maps.

En el cas del centre i de la zona de les Bases de Manresa l'estudi dels comunicadors dona altres dades diferentes. En el cas del centre, tot indica a que els comerços destaquen per altres factors:
  • Franquícies. 
  • Molts establiments del mon de la moda calçat, roba, complements...
  • Electrodomèstics i Material tecnològic.
  • Bars i terraces.
  • Decoració de la llar.
Tot i que, el centre i les Bases de Manresa tenen un gran atractiu en la comarca del Bages per la gran oferta de productes de marca, no deixa d'estar afectada per la crisi. A diferència del casc antic, els establiments son mes moderns i els seus propietaris tenen mes consciència de la importància i de la força que tenen les últimes teconogíes, però tot i així, la majoría no fan us d'elles o utilitzen tan sols, l'email, programes de facturació i bases de dades en algun dels casos.

Mostra Tarquinos CAMPANYA XQèNo? amb eQManresa en un mapa més gran

dijous, 14 d’octubre de 2010

PubliciniOS. Nous Canals de Comunicació per el Segle XXI

Grans firmes amb plans de Responsabilitat social i oficines de les noves caixes d'estalvi ubicades al territori, participen i cooperen amb en les activitats de la campanya Ona Tardor per l'impuls de la comunicació, la recuperació de la confiança i la construcció del futur.




1 PubliciniOS = 10 eq



Tenir PRESÈNCIA en les cartes de les gràcies

  • les cartes de les gràcies es lliuren al llarg de la la primera quinzena de novembre entre els comerços i professionals que han participat en l'estudi eQlimaTICs del territori, estudi que tracta sobre l'estat emocional i l'ús de les eines de la comunicació i Internet .
eQlimaTICs està basat en les tertúlies informals en comerços i despatxos professionals al llarg dels últims mesos, en el que voluntaris de la Xarxa Comunicad'Or que ve impulsant l'Associació InnoGran, han visitat comerços i despatxos professionals en el territori. Gràcies a tertúlies informals en els seus establiments han identificat talent i història de propietaris, equips de col.laboradors, empleats i proveïdors.




10 PubliciniOS = 100 eq
A més

  • Tenir PRESÈNCIA a l'atolon del territori, Atolones Sectorials i Atolones Intergeneracionals:
Atolones Sectorials en el Món de la logística, les motos, les actuacions, la restauració, el turisme, la salut, la moda, la música, les pintures...
Atolones Intergeneracionals en el Món de: 
  • els i les Silvers, nascuts en els 60's, 
  • els seniors i les seniores nascuts en els 40's o abans.
  • Els niets/es i els avis/es.
  • Els pares i els fills/es.
  • Els educadors/es.
L'atolon del territori i l'Atolon sectorial mostren a Internet imatges i vídeos d'establiments, la seva ubicació geogràfica i alguns aspectes sobre el talent, les habilitats i la història de propietari/es i col.laboradors/es, empleats i proveïdors.
L'atolon Intergenaracional mostra aspectes rellevants relacionats amb els atractius de la convivència entre les diferents generacions, en barris i municipis, en les famílies, en les organitzacions empresarials i professionals, en associacions i fundacions i en el teixit potencial del 3r sector.
  • Els continguts mostrats en els Atolones estan basats en:
  1. Les tertúlies informals en comerços i despatxos professionals, en les imatges i textos i en les tasques de geocodificació dutes a terme al llarg dels últims mesos per voluntaris de la Xarxa Comunicad'Or que ve impulsant l'Associació InnoGran.
  2. les experiències professionals dels components de l'equip tècnic promotor de la campanya. 
  3. Les dades obtingudes en estudis realitzats al llarg de la dècada sobre l'impuls de la comunicació entre persones i col.lectius i les oportunitats que ofereixen eines fàcils, assequibles, útils i divertides existents avui a Internet,



100 PubliciniOS = 1000 eq
A més

  • Tenir PRESÈNCIA en els materials i continguts que es mostren i distribueixen en els cicles de enQüentros planificats per novembre i desembre:
  1. Imatge Peces X el Canvi (carpeta, fullet, pay pay) 
  2. Imatge i contingut en el Qorner del EnQüentro, un espai a Internet que mostra l'agenda i convocatòria prèvia, notícies sobre les intervencions i anècdotes al llarg de la trobada i les notícies posteriors i relacionades

Gràcies a PubliciniOS, comerços i professionals en diversos territoris i de diferents Mons: 
  • Reben cartes amb les gràcies per la seva participació. 
  • Assisteixen gratuïtament a Tertúlies i enQüentros en què aprenen i comparteixen talent, sinergies i recursos
  • Reben un obsequi, la seva adreça a la xarxa amb una nova i original PRESÈNCIA a Internet gràcies a Qorners i Atolones.


Ona Tardor facilita el coneixement d'eines per al Canvi, una nova Visió per al futur.

Ona Tardor part de la creença "És bo Comunicar + Facilitar + Orientar + Compartir +".

Ona Tardor impulsa actuacions i mostra informes sobre avenços "eQlimaTICs".

Ona Tardor mostra i publica testimonis de... com es canvia?


# Ètica i canviar el món.
# Amb la participació de Silvers, sèniors i seniores.

Andreu Campanario Ponga.
Director General de Tarquinos.







dilluns, 4 d’octubre de 2010

LA RESIDÈNCIA GATASSA COL.LABORA AMB TARQUINOS

La consultora multidisciplinar TarQuinos té com a objectiu ajudar a persones, associacions, professionals i petits negocis, a sortir de la crisi amb un projecte molt innovador, basat en la creació de continguts i espais a Internet i en l'impuls de les noves eines de la comunicació i les noves tecnologies (TIC's).

Un factor que també hem de tenir en compte és la crisi emocional que s'ha implantat actualment en un gran nombre de persones i famílies, no tan sols del nostre país, sinó d'arreu del món. És per aquest motiu que TarQuinos i el seu eQuip de professionals arrenquen "La ONA Tardor". La intenció d'aquesta actuació és solucionar el problema emocional treballant l'actitut de la Gent Gran amb l'impuls d'Internet com a model potencial.


Durant 2010 i 2011 s'organitzaran cicles a les residències i els casals d'avis per a informar sobre la importància de fer us de la Xarxa. És per aquest motiu que la Gent Gran juga un paper molt important, ja que seran els propis usuaris d'aquests serveis els que promouran l'ús habitual d'Internet.


Tarquinos vol que la història tingui presència als arxius comarcals de la zona on es vagin realitzant els cicles informatius i mostrar que comunicar més amb una xarxa de comunicadors comporta millors resultats. 


El senyor Romuald Grané i Vilaseca, president de la Residència d'avis de Mataró Gatassa i autor del llibre "Una reflexíó sobre la darrera fase" participarà en l'inici d'aquests cilcles informatius, fent una primera actuació en la residència que presideix. Aquesta actuació tindrà com a epicentre la divulgació de les eines de la comunicació, la creació d'espais a Internet destacant el talent dels comerços de la zona i també de les persones d'una edat força avançada.




LA ONA TARDOR CONTA AMB EL SUPORT DE FIRMES DE UNA GRAN VARIETAT DE SECTORS CAIXES D'ESTALVI, BEGUDES, ALIMENTACIÓ, SALUT, AUTOMOCIÓ I MOTOCICLISME, ESPORT, MUSICA I LOGÍSTICA ENTRE D'ALTRES. Totes elles tenen un denominador comú, tenen programes de Responsabiltat Social amb especial atenció a pimes, comerços que actuen en els territoris de la vegueria per aquest any 2010 i el 2011.








LA ONA TARDOR PUBLICA ESPAIS A INTERNET, QORNERS EN ELS QUE ESTABLIMENTS COMERCIALS I PROFESIONALS MOSTREN LES SEVES PROPOSTES, ELS SEUS PRODUCTES, ELS SEUS SERVEIS I ELS SEUS ESPAIS A DISPOSICIÓ DEL PÚBLIC. Tots ells tenen un denominador comú, tenen talent, tenen historia i tenen confiança en el futur de la vegueria.